week 3 bijna voorbij

2 juli 2009 - Nyíregyháza, Hongarije

hello, ben ik weer.

Het begint hier langzaam normaal te worden :P Niet iedere dag is nu een verassing, maar toch hebben we hier een geweldige vakantie! :P ik bedoel stage.

Inmiddels hebben we een buskaart gekregen van de school hier in Nyiregihaza. We moesten de hele dag met een vrouw mee, zij gaf de pas en een kleine rondleiding. Beetje nutteloze dag was dat, maar als beloning kregen we een ijsje :P We hebben de buskaart ook al gebruikt om bij de winkel te komen. Heel dom, een mevrouw zei in het hongaars welke bus we weer terug moesten nemen (was niet dezelfde), maar wij haalden 8 en 18 door elkaar. Zaten we netjes in bus 18, rijden we totaal de verkeerde kant op en hangt er een reclame van Sóstó en het zwemparadijs (s vlak bij ons hotel) naast ons en dat je er kunt komen met bus 8. Oeps hier klopt iets niet. Heeft iemand ons in heel gebrekkig engels kunnen uitleggen dat we op het hoofdstation moesten overstappen :P heel dom, een rit van 10 minuten duurde 3 kwartier, maaaar we weten nu wel hoe het bussysteem hier werkt:P

Aniek mag tegenwoordig helpen bij de training van de olifanten, heel gaaf! Zij zegt de babyolifant wat te doen :) En ik mag mezelf de trainster van de zeehondjes noemen, heel tof, voor zover het lukt met die beestjes. Ze zijn erg bang en éénkennig. Het is nu al zo dat ze niet meer bij de oude verzorster willen komen. Dat was niet helemaal de bedoeling, maar jah, dat komt ook wel weer.

Er zijn nog een paar vreemde dingetjes gebeurt: Zaterdagavond weden we in het hotel opgebeld of we wouden gaan stappen. We haddne die man 2x gezien, beetje vreemd, ik was blij dat ik zondag moest werken en nee kon zeggen. 2 dagen geleden heb ik nog met Nala, het babyleeuwtje (heel sterk geworden) gestoeit.  Een van de verzorgers is door de babyolifant tegen de muur gedrukt, waardoor Aniek al het werk mocht doen, ze werd aan het werk gezet!  Nee hoor geintje, ze doet wel meer.

We worden nog steeds voor vanalles en nogwat uitgenodigd, elke avond doen we wel iets. Ik weet niet meer zo goed wat we allemaal presies gedaan hebben na mijn laatste update, maar afgelopen zaterdag wel wel heel mooi!

We zijn met Edit, zeeleeuwentrainer waar ik heel veel mee samenwerk, naar de Matragebergte geweest. 3 uur heen rijden, met haar familie waarvan 2 personen engels spraken, voor de rest moesten we hongaars begrijpen. Het was geweldig, het begon te regenen en onweren en we waren verdwaald. De bedoeling was van plaatsje 1 naar plaatsje 2 lopen, maar na 2 kilometer gelopen te hebben waren we weer terug op plaats 1, we waren mega verdwaald en zijknat. Iedereen had drage kleren bij zich, behalve Aniek en ik uiteraard. Daarna zijn we op een hele hoge toren geweest, je kon heel ver het gebergte in kijken, super. Lunchen deden we in een restaurant en daarna zouden we gaan Rodelen (dicht). Alles was helemaal in de soep gelopen, maar het was een geweldige dag. Op de terugweg kregen we lesje hongaars en hun spraken nederlands. (iek hab ein hoer gesien) Die liepen langs de weg. half 7 werden we opgehaald, half 11 waren we weer thuis.

Gister en vanavond shoppen met Sjugie en verder weet ik eigenlijk niet meer, beetje vergeten. Owja Aniek heeft beertjes gevoerd, ik heb meegeholpen aan een onderzoekje met leeuwen en tijgers en gewerkt in aquarium en met schildpadden.

XXX foto's komen zodra we bij Sjugie thuis op internet gaan. Foto's van ons, beestjes, Matra, ons nieuwe huisje, vanalles

Chou

1. Anieke:
    2 juli 2009
    Heey Marloes & Aniek,

Het klinkt echt super allemaal! Ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben en ook veel mogen doen!!

Heel veel plezier nog meiden!
    En tot snel in het (voor nu) Zonnige Nederland;)!

Liefsssssss!!!
  2. Marloes:
    2 juli 2009
    hoihoi schatje,
    het is hier idd geweldig.
    Hoe hebben jullie het daar (vraagteken is niet te vinden)
    Werken de ezels al(vraagteken)
  3. Patty:
    6 juli 2009
    Hooi hooi daar,

Heb net al je verhalen gelezen Marloes. Klinkt echt heel leuk.
    Gelukkig heb je, je handen en voeten om naast de Engelse taal nog wat uit te leggen..:P
    Wij (tenminste ik en een kwart voor de klas) hebben nu lekker vakantie!!! :D Ik zal proberen je verhalen bij de houden, want vind erg leuk om te lezen!
    Ben wel reuze benieuwd naar de foto's!!! (A)

Su6 nog even en tot nieuwe schooljaar!

Xxx