Boden See

21 juli 2010 - Hagnau, Duitsland

Vandaag ff een kort bericht. Voor de mensen die het niet door hadden, het vorige bericht heb ik (jeroen) gemaakt.

Na het vorige bericht zijn we twee dagen en 180 km verder, dit was 170 geweest als Marloes niet yo slim was geweest om de achter kant van de honden kar open te laten. Toen we na 5 kilometer een bakkie koffie gingen drinken (zonder cafeiene kan er niet gefunctioneerd worden) kwamen we hier achter en bleek een van onye matjes a 100 euro te missen. Die laat je dus niet zomaar liggen! Wij terug gereden naar de camping en daar lag hij ongeveer 200 meter voor de uitgang... pffffffff.

Hier aan de Bodensee is het heerlijk, het is warm en dat heeft erin geresulteerd dat zelf ik het water in ben gegaan. Tuck deed als Marloes en ik het water in gingen wel erg moeilijk aan de kant maar dat heeft er toe gelijd dat ook Tuck nu zonder problemen het water in gaat!! Echt heel leuk om te zien als hij achter een stok aan zwemt en zich dan, met de stok in zijn bek, op de kant onhandig uitschud. Het is hier wel erg toeristisch, dat maakt dat alles een stuk duurder en drukker is.

Het plan is om hier morgen nog een dagje te rusten en dan Oostenrijk in te rijden. We hoeven pas over 10 dagen in Fügen te zijn en ik gok dat het nog een dag of 5 á 6 fietsen is. Het fietsen gaat nu overigens stukken makkelijker. Wanneer het volgende bericht komt (en de foto´s) weet ik nog niet maar volgen zsm

Groetjes

Marloes, Jeroen en Tuck!!

1. jeroen/femke:
    21 juli 2010
    hoi gassies leuk om ven jullie te horen,fijn dat het fietsen zo goed gaat wij gaan vrijdag op vakantie met de auto hoor!nou veel plezier en tot horens
    nee geen koeie horens maar tot dat we van jullie horen,je weet wel,,,
    doewie!
    jeroen femke jelle.
  2. Alies van der Vecht:
    21 juli 2010
    hoihoi, nou, hoop maar dat jullie er nu om kunnen lachen. Leuk joh, dat tuck dat allemaal kan en dat ie het volhoudt.
    Groetjes van iedereen en fiets 'm d'r in....
  3. Evelien:
    22 juli 2010
    Geweldig! Fijn dat het ook ietsje makkelijker gaat. Balen dat het gisteren met de telefoon niet lukte. Maar als het belangrijk is kunnen jullie ook even mailen als het telefoneren weer niet lukt.
    Heel veel plezier en succes verder! We zijn trots op jullie!
    Dikke kus, Willard en Evelien
  4. Wim:
    He Jeroen,
    mooie vakantie man, wist ik helemaal niet..
    Ik ga in november aan mijn fietsreis beginnen maar mail je dan wel effe. Geniet ervan!
    Grtoeten Wim
  5. Marijne:
    22 juli 2010
    Hé Jeroen, wat een toffe verhalen! Had ook geen idee van jullie reis, maar super leuk dat je me ook even gemaild hebt!! Zal jullie blijven volgen, succes en veel plezier nog!!

Groetjes, Marijne
  6. Els en Petrta:
    22 juli 2010
    Wauw, wat liggen jullie goed op schema!!@ Heerlijk kan je ook een dagje rustig genieten. Wij zien al op tegen de auto reis................. Leuk dat Tuck meezwemt!!! Veel suc6 en fiets plezier, tot in Oostenrijk, Liefs PetrA EN ElS.
  7. Oma en Martin:
    22 juli 2010
    Nou hartstikke leuk hoor ',jullie klinken al weer aardig positiver.Wij hebben voor een paar jaar ook rond de bodensee gefietst dus wij kennen de omgeving een beetje. Groeties en dikke kus Oma en Martin.
  8. petra bax:
    24 juli 2010
    Hey,

Nou ik ben wel benieuwt hoe gespiert jullie benen nu zijn:P. En ben ook beniewt naar de foto's. Zo te horen hebben jullie het erg leuk:D. Tot over een week (gelukkig)!!!

groeten Petra
  9. Oma en Martin:
    25 juli 2010
    Marloes Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag en nog veeeeeeeeeeeeeeele jaren kusjes ons en groeties Jeroen.
  10. Mam:
    25 juli 2010
    Hoi boppers, Nou Jeroen dan kun jij dat boek gaan schrijven hoor. Het staat er iedere keer verschrikkelijk leuk op. Tja en Tuck moet aan alle kanten nog bijgeschaaft worden en daar hoort zwemmen ook bij en dat is julie ook weer gelukt. EN!!!!!ik heb op beide mobieltjes geprobeert te bellen maar kreeg vioce mail. MARLOES meisje van harte gefeliciteerd met je 20e verjaardag XXXXXXXX. Jammer dat je er weer niet bent. Vorig jaar zat je in Hongarije en nu in Oostenrijk. Maar dat mag de pret niet drukken. Hele fijne verjaardag gewenst en dikke knuffels van ons. Gr. Mam XXXXX
  11. Els en Petrta:
    HOI Gefeliciteerd!!!!!!!
    Marloes van harte!!!
    Een heel fijne dag en we vieren je verjaardag daar nog!!!
    Leuk verslag, groetjes aan de hond en Jeroen,
    liefs
    tante e / p
  12. petra bax:
    25 juli 2010
    Hoi Marloes!!! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! We drinken er een ranjaatje op!!!Maak er een hele gezellige dag van! Tot over 6 dagen!! Veel liefs, Willard, Marrit en Evelien
  13. Evelien:
    25 juli 2010
    Hoi Marloes!! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! We drinken er een ranjaatje op!! Maak er een gezellige dagje van! Jeroen ook gefeliciteerd met je vriendin natuurlijk. Tot over 6 dagen. veel liefs, Willard, Evelien en Marrit
  14. Alies van der Vecht:
    25 juli 2010
    Zozo, dat zijn weer hele verhalen (reacties). Heb nog niet eerder zoveel reacties gelezen op deze site. Marloes, ook van deze kant, van harte gefeliciteerd. Deze verjaardag zul je niet snel vergeten. Jeroen ook gefeliciteerd met je vriendinnetje. Maak er wat leuks van vandaag. Groetjes en dikke kus van ons. Alies, Jan, Linda en Sandra ( Sandra is overigens al een week met Ron op vakantie) xxxxx