Birthday :)

25 juli 2009

hello, daar in Holland...

er komen strax weer nieuwe fotos bij, waar je me ook ziet werken denk ik... Ik zal proberen het hier beter bij te houden, sorrysorry.

Goed, vorige week donderdag kwam jeroen naar Nyíregyháza. Iets over half 7 kwam er een witte bezwete ijsbeer het treinstation uitlopen. Het valt ons hier niet meer op, maar vergeleken bij Jeroen zijn Aniek en ik net Negers.

Jeroen en ik verbleven op de camping schuin tegenover het Jungel Hotel. Vreemd, wat ik niet wist is dat je hier gezamelijk douchen moet, even wennen dus...wel mannen en vrouwen appart. Hier hebben we 7 nachtjes geslapen. De aankomstdag hebben we niks gedaan, naja, niet uit te leggen op het internet :P Maar goed, de 2de dag, vrijdag zijn we de dierentuin in geweest en hebben we Aniek opgezocht. Aniek heeft de hele week gewerkt en wij hebben een vakantie eraan vast geplakt. Vrijdagavond hebben we met z'n 3tjes wat gegeten in de stad.

Zaterdag zijn we naar het Tokaj festival geweest, Hegyalja Festival. We zijn niet naar binnen geweest, maar in het dorpje zelf was genoeg te beleven. Wijnproeverijen, muziekjes, eten, gezelligheid. De muziek van het festival was ook goed te horen, maar stopte tussendoor... Iedereen moest z'n tent afbreken en de muziek had een pauze, er was een storm op komst. Uit voorzorg en omdat de helft van ons het wel gezien had, zijn we met de laatste trein terug gegaan. Aangekomen op het station begon het inderdaad hard te regenen en te waaien, dus uit met de pret.

Zondag was een saaie relexte niksdoendag. Verder geen details...

Maandag hebben jeroen en ik eten ingeslagen (veel te veel achteraf) en hebben we met z'n allen gekookt bij Sjugie thuis. Ik kon niet uitleggen wat voorn eten Jeroen maakt op z'n werk, dus hebben we afgesproken te gaan koken (alleen wist Jeroen hier nog niets van wanneer het afgesproken was) Dus een avondje lekker gegeten, eerst tapas, daarna hongaars voedsel, we knapten bijna uit elkaar van het vele eten.

Wat ik ook nog even moet melden van ons geliefde Aniekje is dat ze een hele leuke werkdag had. Ze werd mishandeld door Gábor, haar collega, omdat ze een takkengevecht had uitgelokt. Tja watergevechten mocht niet meer, dan maar een takkengevecht. Ze verloor het van de twijgjes.

Dinsdag had Aniek de schrik van haar leven :P Ze gingen bij de giraffen in en de giraffen kwamen iets te dichtbij. Gábor had een carmante reddingsactie (tenminste dat moest het voorstellen), waarbij hij zijn enkel verzwikt heeft. Daardoor (hier komt de schrik) mag hij nu 4 weken niet werken en heeft ze het met Lasló te doen. Ze is niet zo'n fan van deze man.

Woensdag was een topdag. Jeroen en ik zijn naar Tokaj geweest voor een mooie wandeling. We hebben de hele middag op de Tokajberg en in het dorpje doorgebracht, heel wat kilometers gelopen. s'avonds zijn we met Aniek mee geweest naar Nyíregyházatown, voor wat, dat is een verassing en dat zullen jullie nog wel zien wanneer wij zijn gearriveerd in het kleine kikkerlandje. En nee Laurien, we vertellen het je nog niet :P Ik kan je er wel bijvertellen dat ik ben teruggekrabbeld. Laat je hersens er maar over struikelen. De avond hebben we bij Sjugie doorgebracht om lekker te eten. Ik weet niet of ik het al verteld heb, maar er is een traditie met bacon en het vet ervan. Je hebt bacon boven het vuur hangen en laat het vet op je broodje druppelen en dat eet je met groenten lekker op.

Donderdag zijn Jeroen en ik vertrokken naar Boedapest. Na ons hostel gevonden te hebben (we liepen dwars door de stad, met Jeroen als gids) hebben we de avond nog heel wat afgewandeld langs de rivier. Eerst door Buda, later door Pest, mooie stad, maar de mensen zijn hier wel minder relext dan ik gewend ben. Plus in de restaurantjes kunnen sommigen zelfs Nederlands praten om het hun gasten naar de zin te maken... heel jammer.

Vrijdag hebben we iets van 2ö kilometer afgelegt, om over Mageret Island te lopen. Dit is een eilandje dat midden in de rivier ligt, tussen Buda en Pest. Vooral heel veel gezien en op terasjes onze voeten rust gegeven.

De Hostel was echt prima voor wat we betaalden. Vanwege de Formule 1 werden alle hostels en hotels gek en vroegen E40 per nacht. Gelukkig hadden wij een niet commercieel studentenhostel. We hadden een kamer met 2 bedden, 2 tafeltjes en een kast, prima. De wasgelegenheid moest je delen en opnieuw gezamelijk douchen, dit keer mannen en vrouwen samen. Ik deed dus mooi de deur van de doucheruimte op slot wanneer ik daar binnen was.

Vanochtend stonden Jeroen en ik rond 6 uur gepakt en al uit te chekken. We hadden het vliegveld bereikt met metro en bus (uitdaging als je het systeem niet kent) en daar heb ik Jeroen uitgezwaaid. Om half 10 had ik mijn trein terug naar Nyíregyháza en heel vreemd, ik werd herkend. Volgens mij zijn we hier te lang, als mensen je al herkennen in een treinreis dat 3 uur duurt... maar wel gezellig.

Thuis aangekomen stond me een leuke verassing te wachten, Aniek had de hele kamer versiert met balonnen en slingers. Na mijn cadeautjes uitgepakt te hebben (badeendknipjes en een knip voor al mijn haar) zijn we naar sugie gegaan waar me de rest van de verassing te wachten stond. Gisteren hadden ze een mooie, lekkere taart voor me gebakken, wat ik op een boerenmanier heb aangesneden. Maar eerst moest ik een wens doen en heeft de familie een hongaars verjaardagsliedje gezongen. Ik heb een mooie beer gekregen :)

sorry een beetje lang bericht, maar ik kreeg te veel te horen dat ik niet genoeg vertel :P:P:P

Pusyi (kusje)

1. Marloes:
    oe hij is wel erg lang
  2. Marloes:
    25 juli 2009
    ik heb een hoop errors, maar er zij ook veel foto's te zien bij aniek: facebook zoeken op Aniek Runneboom
  3. Anieke:
    Hee Aniek & Marloes,

De foto's zien er erg leuk uit!
    En voor Marloes: Nog van Harte Gefeliciteerd!
    Jullie zijn inderdaad al wel heeeeeeeeeeeel erg bruin!
    Meiden geniet ervan!
    en ik zal jullie blijven volgen;)

Liefss en kusjess!
  4. Oma en Martin:
    27 juli 2009
    Je hebt mooie foto ''s gestuurd en een leuk verhaal ,maar wij hebben Jeroen nogal gemist en ook niet op de foto. hier is alles oke .Wanneer kom je nu thuis gr ons.
  5. Marloes:
    28 juli 2009
    hejhej,
    Jeroen is wel op foto's, maar op mijn camera. Al deze foto's zijn van aniek haar camera.

22 augustus komen we weer naar nederland!